עברית  |  Русский  |  English  |  
דגמי מחולל נייד  |  סיפאפ, מסיכות סיפאפ וציוד סיפאפ  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



גרנד מאסטר לו מאן קאם מדרום סין הנו בן אחותו של ייפ מאן- פטריארך הווינג צ'ון העולמי בעת החדשה.

לו מאן קאם הנו אחד משלושת התלמידים הרשמיים הראשונים של ייפ מאן האגדי והיחידי מבין השלושה אשר עדיין חי ומלמד כיום ווינג צ'ון קונג פו.

גרנד מאסטר לו מאן קאם החל את לימודיו הרשמיים (Discipleship) אצל דודו ייפ מאן, בשנת 1950 כשהוא בן 18. עשר שנים לפני שבניו של ייפ מאן החלו באימוניהם הרשמיים.

כילד, בילה גרנד מאסטר לו מאן קאם זמן רב וחי עם דודו ייפ מאן במחוז פושאן. מאוחר יותר, כאיש צעיר בהונג קונג, למד לו מאן קאם וינג צ'ון קונג פו אצל ייפ מאן במשך שנים רבות.

כתוצאה מכך, הידע שלו באומנות הלחימה הסינית ווינג צ'ון אותו רכש מדודו ומורו ייפ מאן, הנו מקיף, נרחב ועמוק במיוחד.

ווינג צ'ון מוכר כמובן בקרב עולם אמנויות הלחימה כשיטת הלחימה הראשונה של הסופר סטאר ברוס לי.
ברוס לי היה תלמידו של ייפ מאן. למעשה, גרנד מאסטר לו מאן קאם היה האח הבוגר לקונג פו של ברוס לי האגדי.

לו מאן קאם פגש לראשונה את ברוס לי כשהאחרון היה בן 15, בשנת 1955. באותו זמן סייע גרנד מאסטר לו מאן קאם למורו ייפ מאן בהדרכת התלמידים וכך יצא לו להדריך את ברוס לי לעיתים קרובות.

 
 
כאשר ייפ מאן עבר להתגורר בהונג קונג, בשנת 1949, הוא החל ללמד ווינג צ'ון במשרד של Kowloon Hotel Union . בעת הזו החל לו מאן קאם ללמוד ווינג צ'ון מדודו ייפ מאן. כאשר החל לו מאן קאם  ללמוד ווינג צ'ון בהונג קונג היו  לייפ מאן מספר קטן מאוד של תלמידים. בינהם בקבוצה מצומצמת זו נכחו התלמיד הבכיר ליאונג שואנג, לוק יו וצ'ו שונג טין.

לו מאן קאם התאמן עם ליאונג שיאונג ועם לוק יו על גגות הבתים, בוקר וערב. לאורך כ-10 שנים- להיכן שייפ מאן עבר ואימן, עבר עמו אחיינו לו מאן קאם.

כעבור 10 שנים, בשנת 1960, עודד ייפ מאן את אחיינו להתחיל ללמד ווינג צ'ון בטאיוון.

בשנות ה-60 סיים לו מאן קאם תוכנית אימונים מיוחדת באקדמיה הצבאית שם. במשך למעלה מ-3 שנים לקח גרנד מאסטר לו מאן קאם חלק באימונים הייחודיים של הכוחות המיוחדים הטאיווניים, שם למד  Kill Techniques, טכניקות וטקטיקות הגנה עצמית מבוססות מציאות, מיומנות צ'ין נא , ג'ודו ולחימה מטווח קרוב.

הידע הרחב אליו נחשף , בשילוב עם הקשר אשר נשמר עם רבים מתלמידיו של ייפ מאן כמו לוק יו ,ג'יו וואן, סאם לאו, בן דודו ייפ צ'אן ודאנקן ליאונג ( חברו הטוב של ברוס לי) תרמו לו רבות להבנה רחבה ועמוקה יותר של אמנות הלחימה היעילה ווינג צאן קונג פו.



מנורה עם שבעת קנים בביתו של גרנד מאסטר לו מאן קאם, מתנה מתלמידו מישראל, מוטי פנסו.
למעלה מימין- סיפו לו מאן קאם מאמן את ה-Navy Seals או אריות הים, מיחידות הכוחות המיוחדים הטובות בעולם. משמאל - מורו ייפ מאן.


לאחר סיום לימודיו מונה לו מאן קאם לעבוד במשרד ההגנה הלאומי הטאיווני. בכל אותם שנים שמר לו מאן קאם על רצף של אימונים בווינג צ'ון ואף המשיך להרחיב ידיעותיו.


בשנת 1974 פרש לו מאן קאם בדרגת רב סרן והקים את בית הספר הראשון והיחיד לווינג צ'ון קונג פו בטאיוואן. מאז ועד היום הוא מסייע רבות בהפצה של אומנות לחימה סינית ייחודית ואפקטיבית זו, בכל העולם.

בית הספר לווינג צ'ון קונג פו אשר נפתח ב-1974 , זכה במהרה לכותרות מאחר שפתח את דלתותיו ובכך הפך להיות בית הספר הראשון לאומניות לחימה בטאיוואן אשר הסכים ללמד קונג פו סיני לתלמידים זרים.


גם כיום ממשיך גרנד מאסטר לו מאן קאם להתקדם באמנות הלחימה ווינג צ'ון, בחיפוש מתמיד אחר הרחבת הידע וההבנה העמוקה שלו בתחום.

גרנד מאסטר לו מאן קאם מאמין שהדרך הטובה ביותר להודות לדודו, גרייט גרנד מאסטר ייפ מאן, על שנות הלימוד הרבות, העידוד והתמיכה, הנה באמצעות הפצת ווינג צאן בטאיוואן וברחבי העולם.
 

שתי בני דודים, שתי אגדות בעולם הווינג צ'ון קונג פו, מימין בנו של ייפ מאן גרנד מאסטר ייפ צ'אן, משמאל אחיינו של ייפ מאן- גרנד מאסטר לו מאן קאם מבצעים בונג סאו לאפ סאו סייקל


הפדרציה של גרנד מאסטר לו מאן קאם נראית כמו האומות המאוחדות של הקונג פו וכוללת תלמידים מ-40 מדינות וטריטוריות שונות, בניהן שוויץ, גרמניה, ארה"ב, צרפת, ישראל, קנדה, פולין, בלגיה, תאילנד, סין, דרום אפריקה, תורכיה, הונג קונג ועוד.


סיפו לו מאן קאם עם תלמידו הישראלי מוטי פנסו



סיפו לו מאן קאם מספר שמורו ייפ מאן היה נוהג לאמר: "לקונג פו אין חיים משל עצמו. המתאמן נדרש וצריך להפיח בו חיים"

לו מאן קאם מקפיד ליישם את דרכו של ייפ מאן וללמד אמנות לחימה אשר ניתנת ליישום. כלומר, ללמוד לדעת להגן על עצמך בצורה יעילה ולדעת להילחם באמצעות התיאוריות, העקרונות והטכניקות של הווינג צון.

לדוגמא, עקרון מרכזי בשיטה הוא ביכולת השגת שליטה על היריב בכל הזדמנות. עם יצירת הגשר והקונטקט , אין להרפות ויש לייצר המשכיות בתנועה, גם אם יש צורך בהטלה או נעילת מפרקים.


 
 
סיפו לו מאן קאם, האח הגדול לקונג פו של ברוס לי האגדי


תודות למאמץ רב השנים של לו מאן קאם בשיתוף והפצת הידע הייחודי הזה של שיטת הקונג פו היעילה והעתיקה ווינג צ'ון, שהנה אספקט כה מענין בתרבות הסינית, הוא הפך ברבות השנים למעין שגריר של תרבות של העם הסיני.

לקריאה בערך וויקיפדיה על גראנד מאסטר לו מאן קאם, באנגלית, היכנסו כאן


 


על הכותב: מוטי פנסו , B.Sc.,M.B.A  הנו תלמידו של Grand Master Lo Man Kam  , אחיינו  ומתלמידיו הראשונים של ייפ מאן -פטריארך הווינג צון העולמי בעת החדשה. מוטי הנו מדריך מוסמך לאמנויות לחימה, בוגר בית הספר להכשרת מדריכים ומאמנים/ בית הספר הבינלאומי לאמנויות לחימה קארטה דו, על פי אישור שרת התרבות והספורט, ובהסמכת ד"ר רוני קלוגר, ראש התחום. לרשות מוטי נסיון של למעלה מ-23 שנים בקארטה, טאי צ'י צ'ואן ווינג צ'ון קונג פו.

pmedical1@gmail.com

050-3148979




מחפשים להכיר מעט יותר את אומנות הלחימה היעילה והייחודית ווינג צ'ון? קראו כאן

מחפשים ללמוד ווינג צ'ון באשדוד? ווינג צ'ון באשקלון? ווינג צ'ון בראשון לציון? צרו עמנו קשר

ללמוד ווינג צון זה קל, מהנה, תכליתי ובטוח, רוצה ללמוד ווינג צאן באשדוד, רוצה ללמוד ווינג צאן בראשון לציון? רוצה ללמוד ווינג צ'ון ברחובות? קראו על תלמידים ממליצים כאן

למידע נוסף על ווינג צ'ון ושאלות ותשובות בנוגע למגוון נושאים הקשורים לאמנות לחימה פנומנלית זו, לחצו כאן
 
לייבסיטי - בניית אתרים