עברית  |  Русский  |  English  |  
דגמי מחולל נייד  |  סיפאפ, מסיכות סיפאפ וציוד סיפאפ  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> לטוס עם מחולל חמצן
 

 

 

לטוס עם מחולל חמצן נייד

במידה ואתם משתמשים בחמצן רפואי מוסף, הבשורה המשמחת שלנו עבורכם היא שאתם בהחלט יכולים להמשיך לנסוע ולטייל ואף יכולים להמשיך ולטוס כפי שנהגתם לעשות בעבר!

כיום, לשמחתנו, מאושרים 11 הדגמים שלנו, של מחוללי חמצן ניידים ע"י מנהל התעופה הפדרלי, ה-FAA  לשימוש תעופתי, כך שיותר ויותר חברות תעופה מאפשרות נשיאה ואף שימוש במחולל חמצן נייד אישי, במטוסיהם.

חשוב להדגיש כי חלק מהחברות מאפשרות העברת המחולל כמטען אישי, חלק אחר מהחברות מאפשרות נשיאת מחולל נייד במטוס ואף שימוש באמצעות הסוללות הנטענות ואילו בחלק אחר של חברות התעופה  בוצעו בנוסף פרויקטים של הרכבת נקודות חיבור למכשירים, לרווחת הנוסעים.

נכון לחורף 2013, בחברת התעופה אל על, כדוגמא, מאושרים לשימוש במהלך הטיסות המסחריות של החברה- דגמי מחולל החמצן הנייד הבאים:

דגם מחולל חמצן נייד SeQual Eclipse , מחולל חמצן נייד דגם אקספי או 2 ,דגם מחולל נייד Inogen One של חברת INOGEN , דגם מחולל חמצן נייד Airsep FreeStyle , דגם מחולל חמצן נייד Airsep LifeStyle , דגם מחולל Respironics Ever-Go

לנוחיותכם, קישור מדף האינטרנט הטסות רפואיות אשר נמצא באתר הרשמי של חברת אל-על, המפרט סוגי ודגמי הציוד הרפואי המותרים להטסה

 

 

חברת פי-מדיקל הנה נציגה וספקית מורשית של מרבית החברות היצרניות של מחוללי החמצן הניידים בעולם דבר אשר יאפשר לכם קורת גג אמינה , מגוונת ,איכותית ונוחה עבור מכשור מסוג זה.

                                      

עם זאת עלינו להדגיש שלמרות אישור מנהל התעופה הפדרלי ה-FAA עדיין קיים הליך שיש לעבור על מנת שתוכלו להשתמש במחולל החמצן הנייד במהלך הטיסה.

לרשותנו הידע והניסיון הדרוש בכדי לעזור לכם לעבור תהליך זה די בפשטות ואנו נייעץ ונכוין אתכם, לקוחותינו, איך לנהוג, צעד אחר צעד, בכדי שתוכלו לחסוך בהוצאות ולהנות משרות מצוין ומתקדם זה.

 

לנוחיותכם, מידע רב לגבי תכולת התקנה הבינלאומית אשר פורסמה לראשונה ב-2005 המאפשרת לטוס עם מחולל חמצן נייד:

 

 

 

תקנה 106 לאישור שימוש במחוללי חמצן ניידים בטיסות מסחריות,רקע ותוכן

ב-12 ביולי 2005 פירסם מנהל התעופה הפדרלי, ה-FAA , את תקנה 106 (SFAR 106 ) הנקראת- השימוש במחוללי חמצן ניידים במטוסים. תקנה זו (FINAL RULE ) הנה התוצאה של הודעה מוקדמת יותר אשר פורסמה ע"י מנהל התעופה הפדרלי, ביולי 2004, למתן מענה עבור הצרכים של נוסעים אשר חייבים לטוס עם חמצן רפואי.

לפני פירסום תקנה 106, נוסעים אשר היו זקוקים לחמצן רפואי במהלך הטיסה, נתקלו במכשולים רבים כאשר ביקשו שירות זה.

חברות תעופה רבות לא סיפקו כלל שירות חמצן בטיסותיהם וחברות אשר כן עשו זאת, גבו בד"כ מחיר גבוה אשר רבים מהנוסעים לא יכלו להרשות לעצמם.

נושא מעטפת השירות של תיאום בין חברות התעופה ושדות התעופה היה בעייתי גם כן.

מכשולים אלו גרמו לכך שנוסעים רבים בחרו שלא לטוס כלל עקב קשיים אלו.

בשנים האחרונות אישר ה-FDA(מנהל המזון והתרופות האמריקאי) טכנולוגיות חדשות של שימוש בחמצן רפואי. מחוללים ניידים אלו הפחיתו משמעותית את הסיכון הידוע הכרוך בשימוש במערכות חמצן דחוס (גלילי חמצן וחמצן נוזלי).

כיום זמינים מספר מחוללי חמצן ניידים קטנים אשר במנגנון פעולתם מפרידים את האוויר מהחנקן ומהגזים הנוספים הנמצאים באוויר הסביבה ומרכזים את החמצן לדרגת טיהורת של בערך 94% . המחוללים הניידים פועלים באמצעות סוללות נטענות וכמו כן , במידה ולחברת התעופה אישור של ה-FAA , באמצעות נקודות מתח חשמלי במטוס אליהם ניתן לחבר המכשיר.

בנוסף לכך, מנהל הבטיחות לחומרים מסוכנים, ה-PHMSA , קבע שמספר קטן של מחוללים ניידים, המצוינים בתקנה,  אינם מוגדרים כחומרים מסוכנים, לכן הם אינם דורשים את אותו טיפול מיוחד אשר נדרש במערכות החמצן הדחוס והנם בטוחים לשימוש תעופתי, בהתקיים מספר תנאים.

תקנה 106 מאפשרת לנוסעים לנוע עם ולהשתמש במספר קטן של דגמים של מחולל חמצן נייד, במטוס עצמו. הדרישה היא שחברת התעופה תוודא שהתנאים המופיעים בתקנה 106 אכן מתקיימים.

המכשירים הניידים אשר אושרו לראשונה בתקנה 106 היו ה- LIFESTYLE של חברת AIRSEP  וה-INOGEN ONE .

מאוחר יותר נוספו ה-FREESTYLE של חברת AIRSEP וה-ECLIPSE . את כל הדגמים הללו תוכלו להשיג אצל חברת פי-מדיקל ציוד רפואי ודיאגנוסטי.

חברות התעופה כיום זכאיות להמשיך בשרות החמצן שהיה נהוג אצלם לפני ( גלילי חמצן דחוסים גדולים עם פרופיל בטיחותי נמוך יותר ותעריף גבוה יותר) או שהם יכולים לארגן לנוסעיהם את האפשרות לשאת עמם את המחולל הנייד שלהם (בתנאי שהוא נכלל ברשימת המחוללים המורשים בתקנה 106) או אף ליצור נקודות חשמל מיוחדות למכשיר בצי מטוסיהם (כפי שביצעה חברת אל-על ).

חשוב להבין שתקנה 106 הוא חוק שאינו כופה על חברות התעופה אלא מאפשר להם, אם יחפצו, לנהוג כך.

במידה וחברת התעופה בוחרת לאפשר שימוש במחולל נייד בטיסותיה, עליה למלאות, כאמור, את דרישות תקנה 106 .

מנהל התעופה הפדרלי בחן כל אחד מהמכשירים המאושרים ואישר את המסמכים אשר סופקו ע"י היצרנים של המחוללים הניידים. מסמכים אלו כללו אישור FDA -סטנדרטים של בטיחות וממצאי מנהל הבטיחות לחומרים מסוכנים ולצנרת (ה-PHMSA ).

לאחר הליך זה, אושרו המחוללים הניידים המצוינים מעלה, כראויים לשימוש בטיסות מסחריות.

תקנה 106 דורשת שנוסע הנושא עמו מחולל חמצן נייד בכוונה להשתמש בו במהלך הטיסה, חייב ליידע את הטייס האחראי על הטיסה. בנוסף, הנוסע חייב לספק מכתב הצהרה החתום ע"י רופא ברשיון אשר מאמת את יכולת הנוסע להפעיל את המכשיר, להגיב לכל אזעקה שלו, כמו כן במכתב צריך להיות מצוין משך הזמן שהנוסע זקוק לשימוש במחולל הנייד ( במהלך כל הטיסה או רק בחלקים מימנה) ולציין את זרימת החמצן המקסימלית הנדרשת (לדוגמא: 2 ליטר לדקה,3 ליטר לדקה וכו).

מנסיוננו, לחברות התעופה השונות ישנן דרישות לא תמיד זהות כך שחשוב ליצור עמנו קשר לקבלת הכוונה וייעוץ עוד לפני שמבצעים הזמנה ורוכשים כרטיסים. בכל מקרה, האחריות לוידוא דרישות חברת התעופה הספציפית ולביצועם, נופלת על הנוסע. אנו נשמח לתרום לכם מנסיוננו הרב ולהעניק טיפים חשובים.

לעיונכם, מצורף בזאת קישור לאתר שיסייע לכם בנושא הנגישות, תחבורה, תיירות בארץ ובעולם ומדריך לנוסעים לחו"ל.  מומלץ, כאמור, ליצור עימנו קשר לגבי מידע עדכני בנוגע לטיסות לחו"ל עבור משתמשי החמצן המעונינים לטוס עם המחולל הנייד שלהם.

 

 

 

"חיים חדשים מתחילים בשבילנו בכל שנייה.

בואו נצעד קדימה בשמחה לפגוש בהם.

חייבים להמשיך ולהתקדם, אם נרצה בכך ואם לאו,

והליכתנו תהיה נוחה יותר כשעינינו מופנות קדימה,

מאשר אם יוסבו לאחור"

ג'רום ק' ג'רום

[1859-1927 ]

לייבסיטי - בניית אתרים